Nieuwe website: één sterke groep

De lancering van de eerste echte groepswebsite van de De Beer Group markeert de start van een nieuwe structuur, waarin de competenties van de verschillende werkmaatschappijen gebundeld worden in het aanbod naar de klant.

De Beer Group bestaat uit 6 bedrijven op 5 locaties, die tot op heden grotendeels autonoom werkten. Klanten hadden hierdoor meestal met slechts één bedrijf te maken en profiteerden niet van de mogelijkheden die elders binnen onze groep geboden werden.

“Wij merken dat klanten behoefte hebben aan toeleveranciers die ‘breed’ zijn in hun aanbod, maar tegelijkertijd zoeken onze klanten de ‘diepe’ kennis van een specialist. De Beer heeft binnen haar groep specialisten op een aantal verschillende terreinen. Als we die samenbrengen binnen één project voor de klant, gebeuren er mooie dingen” verklaart René de Beer, CEO van de De Beer Group de nieuwe strategie. “In de productie van kunststof- en rubberachtige producten en op het gebied van dichtingen en sanitair producten zijn wij met meer dan 200 collega’s ondertussen een hele serieuze speler. Die omvang was voor de meeste klanten totaal onzichtbaar.”

Eén aanspreekpartner voor de klant

Met de overnames in 2020 van De Beer Beoplast GmbH en de activiteiten van DE-Plastik GmbH, hebben wij ons portfolio fors verbreed. Hierdoor bieden wij klanten een totale oplossing: van engineering en prototyping, via matrijzenbouw naar spuitgieten en stansen, tot verpakken en branding aan toe.

Hierbij werken de verschillende locaties samen. Elke locatie heeft zijn individuele sterktes, maar als groep bieden we die nu gezamenlijk aan. De klant heeft als voordeel dat één aanspreekpartner als coördinator kan optreden voor de behoeftes van de klant. “Hoe we het achter de schermen organiseren, is onze uitdaging; niet die van de klant.”

Naamswijzigingen

Afgelopen jaar zijn ook de namen van een aantal groepsbedrijven veranderd, waardoor de contouren van de groep duidelijker werden:

F.W. Breidenbach GmbH & Co. KG werd De Beer Breidenbach GmbH & Co. KG, de nieuwe aanwinst Beoplast Besgen GmbH werd De Beer Beoplast GmbH en Asfra BV werd omgedoopt in De Beer Innovations BV. “Op deze manier maken we duidelijk dat deze bedrijven onderdeel zijn van onze groep, zonder de traditie en historie van de individuele bedrijven uit te wissen” aldus René de Beer.

De Beer Group nieuws